"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Rindu Berblogging.

Assalamualaikum.

Rehan rasa dah 2-3 bulan rehan tak aktif berblogging kan. Sejak raya aidilfitri. Rindu sangat tau. Lagi-lagi rehan memang dah lama blogging. Sejak tahun 2008. Tapi masa tu rehan guna blog lain.

Sebenarnya rehan memang sibuk. Siang malam rehan kerja tak kira masa. Sampai kerja kerja rumah pun zauj Qusyairi yang banyak buatkan.

InshaAllah sementara je. Rehan yakin sampai masanya semua yang rehan dan suami lakukan hari ni akan berbaloi.

Jadi apadia yang rehan sibukkan sangat tu sebenarnya?

Rehan sibuk sebab anak-anak membesar. Makin banyak kerenah. Lagi pulak anak perempuan. Anak perempuan rehan tak lasak berlari melompat (walaupun hakikatnya Arfa boleh tahan lasak).

Tapi anak perempuan rehan suka berbual. Kena tengok matanya bila berbual. Kena balas dengan soalan yang sesuai. Rehan cuba pastikan rehan layan mereka sebaiknya. Dalam keadaan rehan sendirian kat rumah bila suami keluar kerja. Anak-anak memang 100% rehan yang jaga. Jarang sangat anak-anak dengan orang lain.

Alhamdulillah Kautsar dah sekolah, ada banyak komunikasi dan interaksi dengan cikgu dan kawan-kawan. Cuma Arfa jela yang perlu lebih perhatian dan latihan kat rumah.

Selain anak, rehan sibuk uruskan bisnes Shaklee. Bisnes rehan ni dah hampir 4 tahun. Walaupun rehan cuma buat sambil-sambil je, syukur Allah swt lorongkan rezeki untuk rehan melalui bisnes ni. Cukup untuk tampung keperluan harian rehan. Terus terang rehan kurang minat menaja, rehan cuma suka jual barang. Lebih lebih lagi barang yang rehan betul betul suka macam Shaklee ni. Jadi rehan seorang yang handle urusniaga Shaklee yang bernilai ribuan ringgit sebulan. Syukur zauj Qusyairi faham dan banyak bantu pos dan cod. Kalau tak memang tak mampu rasanya hihi.

Dan lagi satu, rehan juga uruskan bisnes pakaian muslimah yang dah lebih 4 tahun rehan usahakan. Bisnes pakaian muslimah ni rehan ada team admin dan dropshipper yang bantu. Tapi packing dan postage, segala mak nenek hal administration masih perlu rehan buat. Sekarang kami tengah dalam proses untuk scale up bisnes pakaian ni, lagi banyak kerjanya.

Sebab tu rehan sibuk sangat. Jam 9-9.30 malam anak-anak tidur rehan pun dah rasa flat sangat. Tapi waktu itulah yang rehan guna untuk packing barang untuk pos esok, balas pm dan whatsapp, list out perjalanan hari esok.

Dalam pada berbisnes di rumah dengan anak-anak, masih perlu masak mengemas mencuci. Setiap hari zauj balik untuk makan tengahari, seolah-olah terapi untuk rehan bila dapat luangkan 1 jam dengan beliau antara tempoh rehan menguruskan anak dan bisnes di rumah. Kalau beliau tak balik 1 jam tu rasa sedih sangat. Haha.



Doakan rehan tabah, gagah tempuhi dugaan dan ujian dalam hidup rehan. Rehan yakin pelaburan rehan sangat berbaloi. Ini yang terbaik yang Allah swt dah janjikan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...