"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Salam Ramadan Kareem.

Assalamualaikum.

Beberapa hari ni tak dapat nak update entri di sini. Alhamdulillah kami suami isteri sentiasa sibuk dengan tugas hakiki kami, bergerak dari satu tempat ke tempat lain untuk COD vitamin kesihatan Shaklee dan menyediakan persiapan menyambut Ramadan Kareem. Jarang-jarang kami duduk-duduk saja di rumah tak buat apa-apa. Ada saja yang disibukkan. Alhamdulillah, seronok.

Sememangnya Ramadan bulan yang membawa rezeki. Rezeki kami melimpah ruah menjelang Ramadan. Lebih-lebih lagi dalam perniagaan vitamin Shaklee ini. Niat kami berniaga bukan sebagai punca pendapatan, bukan juga untuk meraih keuntungan. Sebaliknya sekadar mau berkongsi kebaikan yang kami rasa daripada vitamin ini. Aktiviti yang mulanya saya jalankan secara suka-suka, tak sangka akhirnya jadi perkara yang mendatangkan keseronokan bagi kami suami isteri. Lebih-lebih lagi bila semakin ramai kenalan yang kami jumpa ketika berniaga, pelanggan-pelanggan baru yang kami kenali secara tak sengaja. Tak perlu terlalu berkira tentang masa dan wang ringgit. Membantu orang lain menikmati hidup lebih sihat dan berkualiti, itu yang lebih memuaskan hati. Terfikir juga tentang jadual kami yang penuh sarat berkejar-kejar antara keluarga, kerja dan perniagaan, tapi bila kami bincang-bincang semula, tiada masalah pun sebab kami buat semua ini untuk kepuasan diri.

Setiap pelanggan tak dikenali yang membeli dengan kami, kami rasa sangat bersyukur dan berterima kasih dengan kepercayaan yang diberi. Tanggungjawab sebagai Independent Distributor anda kami pikul sepanjang masa, jangan ragu-ragu untuk mesej atau telefon kami bila-bila masa. Dan kami sentiasa berdoa anda dapat kebaikan daripada pembelian anda.


Salam Ramadan buat semua yang sudi singgah di blog Noraihan & Qusyairi. Semoga Allah swt mempermudahkan ibadah anda semua :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...