"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Review: Seluar dan Skirt Hamil dari The Pallazo Expert

Assalamualaikum.

Hari ni nak bayar hutang review. Review kali ni tentant seluar dan skirt hamil dari facebook The Pallazo Expert.

Saya tak pernah beli seluar pallazo. Waktu hamil Kautsar, saya banyak pakai seluar biasa je. Walaupun Kautsar bayi yang besar, seluar saya muat. Bila dah tak muat, saya bertukar pakai baju kelawar atau apa-apa baju onesie yang selesa.

Hamil kali ni tak sesuai pakai onesie sebab saya nak menyusukan Kautsar susah. Sejak kandungan usia 4 bulan leboh saya dah mula fikir-fikir apa nak buat. Tak ada cara lain, saya kena beli seluar mengandung.

Kebetulan ternampak iklan kat facebook oleh The Pallazo Expert. Promosi 3 helai seluar pallazo/skirt cuma RM90 termasuk pos. Murah sangat kan! Apa lagi, terus order 2 seluar dan 1 skirt.


Apa yang paling best tentang TPE ni: servis sangat mengancam. Tersangat best servisnya. Rasa macam masuk kedai beli terus dengan tuan kedai tu. Haha. Mula-mula saya whatsapp owner TPE, Pn Ainul namanya, beliau balas sangat mesra. Saya tau urusniaga ni mesti mudah. Tak sangka lebih mudah dari yang saya sangka.

Dah pilih warna, dah pilih nak skirt atau pallazo, Pn Ainul boleh tanya pulak tinggi saya berapa. Saya ni tinggi tau, lebih tinggi dari En Qusyairi. Bila Pn Ainul tanya tinggi berapa, terasa bunga-bunga harapan dapat seluar dan skirt yang selesa. Sebab bukan senang nak dapat seluar/skirt saiz saya. Sebab tu saya tak pernah beli seluar dan skirt online. Hihi.

Bila dah confirm order, baru saya tanya sesuai ke saya yang tinggi hamil pulak tu nak pakai pallazo ni? Sabar je Pn Ainul layankan, hihi. Rupanya ada saiz besar lagi, tapi saya teruskan order pallazo biasa.


Skirt dan pallazo yang saya beli macam ni tapi warna lain. Jom tengok apa yang saya suka tentang seluar dan skirt ni:

  • Material soft cotton yang selesa, sejuk dan memeri (sesuai untuk ibu hamil yang semakin memboyot).
  • Labuh sesuai cukup untuk tutup aurat (kaki panjang kan, uhuk uhuk)
  • Kain tak cepat berbulu
  • Getah pinggang sangat selesa untuk perut ibu hamil, getah lebah tak beri tekanan kepada bayi dalam perut
  • Skirt cotton tapi tetap sesuai pakai ke tempat kerja
  • Boleh pakai sampai bersalin.
  • Kaki seluar tak melampau besar macam seluar pallazo biasa, tapi sedap-sedap pakai je

Terus terang, seluar pallazo ni saya lenjan habis-habisan sejak parcel sampai dari poslaju, sampai ke hari ni. Duduk rumah pun pakai seluar pallazo TPE. Keluar berjalan pun dengan pallazo TPE. Pergi kerja pakai skirt TPE sebelum perut jadi terlalu besar. Minta maaf tak ada gambar saya dengan seluar ni, sebab saya jenis jarang bergambar. Skirt tu saya pakai dalam pantang sebab masa hamil skirt tu tersangkut kat perut je jadi senteng. Haha. Sekarang dah muat elok je.

Senang kata seluar pallazo daripada TPE memang membantu sangat sepanjang saya hamil. Bukan senang ibu hamil dengan tinggi hampir 170cm dan perut keterlaluan besar nak cari seluar tau. Hihi. InshaAllah next pregnancy akan order lagi cukupkan koleksi warna pulak.

Lagi satu yang saya suka, hujung tahun sebelum masuk tahun baru saya dapat whatsapp daripada Pn Ainul tentang Year End Sale oleh TPE. Ya ampun murah sangat! Ikut hati memang nak borong waktu tu tapi En Qusyairi kata banyak lagi seluar tak pakai kat rumah. Haha. Next pregnancy pulak ok, Pn Ainul.

Ibu-ibu hamil kat luar sana, saya cadangkan sangat anda beli seluar pallazo TPE ni untuk keselesaan anda dan bayi dalam kandungan. Lagi-lagi kalau anda jenis mengandung perut besar sangat macam saya. Confirm tak menyesal!



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.cm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...