"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Review: Set Hamil Tanamera

Assalamualaikum.

Hamil kali ni saya saja cuba amalkan petua-petua tradisional. Biasalah bila hamil tanpa mak, setiap kali hamil macam eksperimen cuba-cuba apa yang best apa yang tak, apa yang berkesan dan membantu kehamilan kita. Kalau mak ada rasanya mak pun taklah mengongkong sangat. Tapi biasalah, anak mesti lebih bergantung kepada mak, sikit-sikit telefon mak tanya apa nak buat. Hihi. Dah tak ada mak ni, sendiri jaga diri sendiri sajalah. Hehe.

Waktu hamil Kautsar, saya amalkan 100% suplemen Shaklee dari hamil, berpantang sampai menyusukan anak. Alhamdulillah memang puas hati sangat. Tapi kali ini, saya nak cuba sesuatu yang baru yang tak pernah saya cuba. Saya amalkan rawatan tradisional pula.

Untuk dalaman saya kekal dengan Set Hamil Shaklee iaitu vitamin B-Complex, Vita-Lea, Vita C, ESP, Ostematrix dan OmegaGuard. Untuk luaran pula, saya amalkan Set Hamil Tanamera.


Ini dia Set Hamil Tanamera. Murah je cuma RM144.50 dapat 5 item ni:
  • Virgin Coconut Oil (VCO)
  • Herbal Massage Oil
  • Brown Soap
  • Lavender Floral Water
  • Feminine Herbal Wash
Item kegemaran saya dah tentu VCO. VCO ni tujuannya untuk bekalkan vitamin dan mineral untuk tubuh, untuk tenaga, tingkatkan keanjalan kulit dan untuk rawatan luar supaya bantu ibu bersalin tanpa koyak. Rasanya sedap, macam rasa biskut kelapa. Ada yang tanya saya, sedap ke minum minyak pagi-pagi? Jawapan saya senang je: ikutlah toleransi deria rasa masing-masing. Saya tak ada masalah jadi saya lebih suka minum minyak VCO daripada makan softgel.

Selain tu, saya suka sangat brown soap. Biasalah bila hamil, kulit cepat jadi gelap dan berdaki. Ada celah-celah yang tangan tak sampai nak gosok, hitamlah jadinya. Haha. Untuk elakkan kulit hitam dan berdaki ni, saya mandi guna brown soap Tanamera setiap pagi. Alhamdulillah berbeza berbanding hamil Kautsar dulu. Kali ni kulit lebih cerah, putih dan cantik macam biasa. Ewah!

Floral Water pun best. Saya sembur di muka bila-bila saya rasa letih atau mengantuk. Serta-merta terus segar. Bau pun sedap. Yang tak bestnya, tak sampai seminggu pakai floral water saya hilang. Saya syak Kautsar yang sorok kat celah-celah mana.

Lagi satu yang saya guna tegar sampai sekarang ialah Feminine Herbal Wash. Herbal wash ni bagus untuk ibu hamil sebab ramai ibu hamil yang mengalami keputihan sepanjang hamil atau selepas bersalin. Cuma rebus herbal wash ni dan air rebusan ni digunakan untuk cuci bahagian sulit. Rasa bersih dan segar herba tu. Masa pantang saya ada guna herbal wash ni untuk mandi. Hilang sengal-sengal badan bila mandi air herbal wash ni suam panas. Bau herba tu memang sedap sangat.

Cuma Massage Oil yang saya tak pakai sebab zauj En Qusyairi ada minyak panas kegemaran yang beliau guna untuk urut badan saya. Kegemaran saya, kegemaran zauj juga,

Saya beli set hamil Tanamera ni melalui akaun fb Tanamera Sri Ati. Servis pantas, sangat puas hati.

Harap entri ni bermanfaat :)


ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...