"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Al-Fatihah: Tengku Laksamana Johor Tunku Abdul Jalil.

Assalamualaikum.



Perbualan di Whatsapp rehan sekejap tadi. Asalnya borak-borak hal bisnes. Tiba-tiba business partner rehan yang berada di JB sampaikan berita mengejutkan.

Baru-baru ni memang ada rehan dengar khabar Tunku Jalil atau mesra dipanggil TJ dimasukkan ke Hospital Sultanah Aminah JB. Cuma rehan tak sangka serius.

Sesungguhnya setiap yang hidup pasti akan mati.
Kullun nafsin zaaikatul maut.

Salam takziah drp kami buat seluruh kerabat Diraja Johor yang baru shj kehilangan putera mereka Tunku Abdul Jalil, Tengku Laksamana Johor.

Sesungguhnya drp Allah kita datang.
Kpd Allah juga kita dikembalikan.

Kami mendoakan kesejahteraan dan keamanan buat roh Almarhum TJ. Semoga keluarga dan orang-orang yg menyayangi baginda tabah menghadapi pemergian ini.

Innalillahiwainnailaihirajiun.



Rakyat Johor rapat dengan Sultan. Sejak berzaman begitulah kaedahnya. Dah tentu seluruh rakyat negeri Johor berdukacita dengan kemangkatan TJ maghrib tadi. Rehan tak terkecuali.

Sama-samalah kita jadikan ini sebagai peringatan bahawa kematian itu tersangatlah dekat. Menjaga kesihatan hanyalah ikhtiar, bukti kita mensyukuri nikmat tubuh badan yang Allah swt kurniakan.

Tapi hakikatnya sihat atau sakit, jodoh dan ajal adalah rahsia Allah swt. Dan kita hanya perlu beriman dengan Qada dan Qadar.

Semoga roh TJ ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...