"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Tips Merancang Anak oleh Dr. Harlina Hj Siraj.

Assalamualaikum.

Mula-mula sekali rehan nak ucapkan terima kasih kepada tuan empunya post asal. Terima kasih sebab rajin sangat buatkan post ringkasan drp temuramah Dr Harlina Hj Siraj, Pakar Sakit Puan PPUKM.

Rehan screenshot aje.
Semoga banyak manfaatnya kepada semua yang baca.





Banyak point dalam artikel ni yang kena kat rehan. Hehe.

Alhamdulillah kami berjaya merancang anak setakat ini tanpa pernah sekalipun menggunakan produk perancang keluarga. Begitulah yang kami suka. Sebab rehan memang tak suka kalau tubuh badan rehan yang semulajadi Allah swt ciptakan sihat dan mudah diuruskan berubah fitrahnya jika rehan amalkan produk perancang keluarga. Rehan ni period teratur, tak ada masalah berkaitan kewanitaan. Jadi nak kekalkan begitulah. Macam mana kami merancang untuk mengandung, macam itu jugalah kami rancang untuk menjarakkan kehamilan; dengan menggunakan kalendar.

Mengandungkan Kautsar dan Arfa dua-dua kami rancang. Memang ternanti-nanti kehamilan dua-dua anak kami. Kautsar kami usahakan selama 7 bulan. Arfa pulak 5 bulan. Bila sah rehan mengandung dua-dua kali kami menangis dan sujud syukur. Tak pernah kami was-was dengan rezeki yang Allah swt bagi.

Untuk anak seterusnya pun kami dah ada perancangan. Tapi kami yakin dengan perancangan Allah swt, jadi kami pilih untuk sentiasa terbuka hati dengan apa pun ketentuan-Nya.



Nah gambar buah hati kami. Best friends forever. Kawan gaduh dan kawan main selamanya. Ibu asyik jadi referee je bila dua orang kecil ni main.

Doakan rezeki kita dapatkan kembangkan keluarga lagi ye anak-anak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...