"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

An-Naafiqa Featured Di Metro Ahad.

Assalamualaikum.

Dalam pada bersedih cat rehan dah tak ada, rehan nak share jugak berita gembira minggu lepas. Alhamdulillah side business rehan iaitu kedai pakaian nursing muslimah disiarkan dalam Metro Ahad pada 8 Mei 2016. Syukur sangat.

Sebenarnya rehan dah jual baju-baju muslimah sebelum rehan terjebak dengan Shaklee lagi. Masa tu rehan baru kahwin dan rasa macam perlukan hobi supaya masa rehan lebih terisi. Kuasa Allah swt lorongkan rehan bertemu dengan supplier Glory Collection, rehan terus daftar jadi dropship. Dalam 2-3 bulan lepas tu rehan diizinkan jadi agen dengan Glory, boleh beli stok baju dan jual kepada dropship lain. Untung pun lebih banyak. Tapi masa tu rehan jual sendiri je kat group dropship. Tak ada branding pun.

Bila rehan hamilkan Kautsar, rehan berkenalan dengan Shaklee. Masa tu terjebak join bisnes Shaklee dan terus aktif sebagai SID. Income wise, dua-dua bisnes Alhamdulillah menjadi. Tapi sampai satu masa rehan perlahankan aktiviti bisnes baju dan fokus pada bisnes Shaklee je. Sebab masa tu rehan betul-betul sibuk, masa yang berbaki rehan nak spend dengan keluarga. Nak cari duit cepat memang mudah dengan Shaklee, tapi pada rehan bisnes baju lebih memberi kepuasan. Tapi terpaksalah hentikan sementara untuk fokus pada keluarga dan anak. Rehan masih beli stok baju tapi rehan agih-agih kat student rehan yang nak buat side income. Diorang yang jual, diorang yang untung. Rehan tak berapa ambil untung masa tu sebab niat nak tolong student je.

Kemudian rehan hamilkan Arfa. Sebelum hamil Arfa, rehan minta izin Zauj Qusyairi untuk berhenti kerja. Masa tu fokus rehan 100% pada anak. Bisnes stop, kerja bergaji pun rehan resign. Mula-mula memang sesak jugak, ambil masa nak sesuaikan diri.

Sebelum resign memang rehan ada niat nak mulakan semula bisnes pakaian muslimah. Rehan memang terlalu sayang bisnes baju rehan ni. Jadi lebih kurang 6 bulan lepas resign, rehan mulakan semula bisnes pakaian muslimah. Kali ni dibawah jenama An-Naafiqa.

Alhamdulillah. 6 bulan pertama bisnes berkembang sangat pesat. Dan sekarang lepas 1 tahun serius dengan bisnes ni, jenama An-Naafiqa dah makin dikenali. Sentiasa ada orang PM untuk order baju. Dan syukur juga kali ni rehan dah berkembang daripada satu supplier kepada 3 supplier.

Dari segi masa, kebanyakan masa rehan habiskan untuk bisnes Shaklee. Bisnes Shaklee ni tak boleh rehan tinggalkan sebab rehan tau kebaikan suplemen Shaklee. Jadi tanggungjawab untuk rehan sebarkan kebaikan vitamin Shaklee sebab rehan tau kat luar sana ramai pengguna macam rehan dulu yang membuta tuli beli suplemen mahal. Kononnya suplemen mahal mesti bagus. Salah tu! Jadi tanggungjawab rehan untuk sebarkan ilmu kesihatan yang banyak rehan belajar melalui kelas nutrisi Shaklee.

Bisnes pakaian muslimah rehan pulak ada team yang uruskan. Rehan cuma pantau je. Seronok bila dapat bantu orang menimba ilmu berniaga dan menjana pendapatan. Sebab tu rehan serahkan pada team An-Naafiqa tanggungjawab untuk tunaikan permintaan pelanggan.

Rehan selalu percaya bila niat kita baik, kita guna kaedah yang patuh syariah, tak memanipulasi sistem, Allah swt akan berikan lebih daripada yang kita beri.

Baru-baru ni tiba-tiba kami dihubungi oleh wartawan Harian Metro. Beliau berminat untuk tulis artikel tentang gaya pakaian ibu menyusu. Maka terhasillah artikel di bawah.



Di sini rehan nak ucapkan syukur kehadrat Allah swt untuk peluang dan rezeki yang diberikan.
Terima kasih kepada zauj Qusyairi, Kautsar Kamaliah dan Arfa Adhaliya sebab sudi berkongsi isteri dan ibu dengan bisnes rehan.
Setinggi penghargaan kepada team An-Naafiqa yang bekerja keras membangunkan jenama dan mengembangkan pengaruh kami.

Buat pelanggan, keluarga, kawan dan sahabat yang menyokong kami, terima kasih.
Teruskan menyokong dakwah kecil kami.
Semoga menjadi medium membangunkan diri dan ummah.

Boleh lawat fb page kami di:
www.facebook.com/annaafiqa

Atau instagram:
@annaafiqa.nursing

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...