"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Komuniti: Doa Untuk MH17.

Assalamualaikum.


Saya ingat lagi awal pagi tersebut bila En Qusyairi kejut saya untuk bersahur. Waktu itu badan saya tak berapa sihat, jadi En Qusyairi sendiri yang sediakan makanan bersahur. Sebaik saja saya buka mata, beliau katakan ada pesawat Malaysia ditembak di sempadan Rusia.

Reaksi saya? Saya tak boleh berhenti istighfar. Berulang kali saya tanyakan, kenapa? Kenapa buat begitu? Kenapa tembak kapal terbang?

Walaupun saya tak ada mengenali sesiapa yang terbabit dalam tragedi ini, tapi terasa dekat sangat di hati. Ada orang-orang yang saya sangat sayang yang sekarang tinggal di Eropah. Dan orang-orang yg saya sayang juga ada yang ke luar negara atas sebab sama seperti beberapa penumpang dalam pesawat tersebut. Perkara sama mungkin terjadi kepada mereka. Terus terang memikirkan kemungkinan itu sudah cukup buat saya terlalu sedih.

Saya ambil kesempatan ini untuk sampaikan ucapan takziah kepada keluarga dan rakan-rakan yang merasai kehilangan orang yang mereka sayang. Semoga dikurniakan ketabahan kepada jiwa-jiwa mereka yang menanggung perasaan akibat tragedi ini. Dan semoga roh yang beragama Islam dikurniakan Allah swt ketenangan dalam pengabadian.

Al-Fatihah.


Nak beli produk Shaklee:
  • hubungi kami untuk konsultasi atau terus isi borang order di bawah
  • boleh COD di sekitar Batu Pahat
  • atau barang akan dipos menggunakan courier PosLaju, CityLink atau GDex.

Nak jadi ahli Shaklee:
  • Isi borang pendaftaran ahli di bawah atau terus hubungi kami
  • Pendaftaran bernilai RM75 termasuk pos memberkit ke depan pintu anda
  • Atau setiap pembelian bernilai 200uv (RM650) layak menjadi ahli Shaklee secara percuma

Kelebihan sebagai ahli Shaklee:
  • penjimatan 15-30% untuk setiap pembelian.
  • jana pendapatan bersama Shaklee sehingga 6 angka sebulan.

Terima kasih!

 
ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...