"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Minyak Ikan Bahaya Untuk Ibu Hamil?

Assalamualaikum.

Post hari ni pendek je, inshaAllah.

Sebelum tu nak tanya, betul ke OmegaGuard bahaya untuk ibu hamil? Ramai je SID yang cadangkan ambil OmegaGuard waktu hamil, kalau bahaya macam mana?

Makyong-makyong harap bertenang, jangan takut ye.
Sebenarnya minyak ikan boleh diambil waktu hamil, tapi ada tempohnya. Kalau pergi check up kehamilan pun biasa doktor akan beri suplemen fish oil juga. Kami dan kumpulan SID kami takkan suggest pelanggan untuk ambil OmegaGuard sepanjang kehamilan. Sebaliknya ada tempoh waktu yang kami cadangkan.

Tempoh tersebut ialah selepas kehamilan masuk usia 16 minggu (trimester kedua). Pada usia ini, otak janin sudah mula berkembang. EPA dan DHA dalam OmegaGuard sangat baik untuk perkembangan otak yang sihat dan cerdas. Sebab tu sangat baik untuk ibu hamil trimester kedua untuk amalkan OmegaGuard sebagai persediaan otak anak yang bijak.

Selepas 32 minggu, badan akan bersedia untuk proses kelahiran. Salah satu kesan minyak ikan atau asid lemak omega-3 ialah mencairkan darah. Sebab itu tak sesuai amalkan minyak ikan selepas usia kandungan 32 minggu, kerana bimbang ibu akan mengalami pendarahan berlebihan ketika kelahiran.

Ibu-ibu hamil yang memilih suplemen Shaklee, pastikan anda mendapat konsultasi yang betul dari SID anda. Pastikan juga anda membeli daripada SID yang aktif dan serius berbisnes kerana mereka yang serius macam saya hadir macam-macam kelas nutrisi dan diskusi untuk menambah ilmu berkaitan suplemen dan kesihatan.

Nak dapatkan OmegaGuard pada harga istimewa? Boleh hubungi kami untuk konsultasi percuma.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...