"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Apa Yang Berlaku Antara Sesi Menyusu?


Assalamualaikum.

Entri ini khas untuk ibu-ibu yang sedang atau bakal menyusukan bayi. Tentu ibu-ibu semua nak tahu apa yang berlaku antara sesi menyusu, kan?

Susu ibu dihasilkan sepanjang masa, bukan sekadar antara sesi menyusu.

Antara sesi menyusu, susu dikumpulkan dalam breast ibu.

Jumlah susu yang disimpan dalam breast ibu lebih banyak apabila masa antara sesi menyusu lebih panjang.

Jumlah susu yang boleh disimpan dalam payudara antara sesi menyusu berbeza antara ibu dan tidak bergantung kepada saiz payudara (walaupun begitu, saiz payudara boleh mengehadkan kapasiti penyimpanan susu).

Bagi kebanyakan wanita, mereka tidak mempunyai ruang penyimpanan susu yang banyak.

Walaupun ibu dengan kapasiti penyimpanan susu banyak atau sedikit menghasilkan susu yang mencukupi untuk bayi mereka, ibu dengan kapasiti penyimpanan susu banyak mampu untuk menjarakkan masa antara sesi menyusu yang lebih panjang tanpa menggangu bekalan susu dan tumbesaran bayi.


Bagi membantu ibu-ibu mengoptimumkan penyusuan susu ibu kepada bayi masing-masing, Shaklee memperkenalkan beberapa set penyusuan untuk meningkatkan kadar penghasilan susu ibu, membekalkan nutrien yang secukupnya kepada ibu dan bayi serta dalam masa sama membekalkan tenaga kepada ibu untuk melakukan aktiviti rumahtangga dan kerja yang lain.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang set-set penyusuan susu ibu ini, jemput baca entri ini. Ibu-ibu terbuka untuk memilih set yang paling sesuai dengan masalah penyusuan ibu-ibu, atau sekiranya tiada masalah masih boleh mengambil set untuk menambah baik kualiti susu ibu untuk bayi anda. Semoga mendatangkn kebaikan kepada semua :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...