"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Komuniti: Doa Untuk Yusof Ashraf.

Assalamualaikum.


Kami tergerak untuk mengajak semua pembaca blog kecil kami ini, untuk sama-sama membantu Cikgu Adam, bekas guru Pn Noraihan ketika menuntut di tingkatan 4 dan 5 dulu. Anak beliau, Mohd Yusof Ashraf telah disahkan menghidap penyakit Mucopolysaccharidosis. Berikut petikan daripada laman Medscape tentang penyakit ini:

Mucopolysaccharidosis (MPS) involves defective activity of the lysosomal enzymes, which blocks degradation of mucopolysaccharides and leads to abnormal accumulation of heparan sulfate, dermatan sulfate, and keratan sulfate.

Kami di Noraihan Qusyairi merendah diri mohon rakan-rakan blogger dan pembaca budiman untuk sama-samam bersimpati dan menghulurkan bantuan kepada Cikgu Adam. Bak kata cikgu, RM1 juta tu terlalu banyak untuk ditanggung. Kalau jual semua aset sekalipun takkan mampu menanggung bayaran perubatan bernilai sedemikian. Apalah salahnya kita yang hebat, sihat, bertenaga ini sumbangkan seberapa yang ikhlas untuk bantu kurangkan bebanan cikgu. Kalau tidak beban kewangan, mungkin dapatkan legakan hati beliau yang rungsing.

Jika berminat untuk menyumbang, boleh hubungi Pn Noraihan di talian 012-7807365. Kami tak pegang wang anda, kami akan hubungkan anda dengan orang yang bertanggungjawab mengumpul dana bagi pihak alumni sekolah kami.

Semoga sedikit rezeki yang kita kongsikan hari ini, akan menjadi imbalan paling berat di akhirat nanti. InshaAllah.


ID 921922
Batu Pahat, Johor
012-7807365
noraihanqusyairi@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...